טיפוסי קפה

טיפוסי קפה


"פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין – הרשתות החברתיות העצימו את המקום של ניהול הרושם בחיינו, ואנחנו משקיעים הרבה זמן במיתוג אישי. חלק חשוב במיתוג של כל אחד קשור היום להרגלי צריכת הקפה שלו/ה: איך הם שותים בבית ומארחים חברים, סוג המשקה שמזמינים בבית הקפה, בתי הקפה הספציפיים בהם מבקרים ומידת הידע שלהם על התחום. ב-25 השנים האחרונות, בהן אני עובד בתחום הקפה, זיהיתי מספר טיפוסי קפה מרכזיים שאני בטוח שתמצאו את עצמכם ביניהם 

המומחה 

הלקוח שמכיר ושמתעניין בסוגי הקפה השונים, עוקב אחרי הטרנדים החמים ביותר, ומדבר בשפה מקצועית. הוא יודע בדיוק איזה משקה הוא רוצה - "אספרסו קצר – עד אמצע הספל, עם מעט קצף חלב, וחלב חם ליד", אבל לא מפחד להתנסות בטעמים ובסוגי קפה חדשים. הוא מנהל רשימה של בתי הקפה הנחשבים בעולם וישב אפילו בכיסא שבו נהג קזנובה לשבת בקפה פלוריאן בונציה. הוא יוצא בפברואר לקורס קפה אצל מותג ידוע בטריאסט, יודע איפה קונים קפה נפלא ברומא ויכול להסביר בקלות על ההבדלים בין סוגי הקפה והפולים השונים.

זה שיודע בדיוק מה הוא אוהב
לטיפוס הזה ברור איך, מתי וכמה הוא אוהב את הקפה שלו, וזה תמיד בדיוק באותה הדרך. יש לו מכונה אוטומטית במשרד, שמתוכנתת בדיוק לכמות ולטמפרטורת המים המועדפת עליו, בית קפה מועדף שמכין את האספרסו בדיוק כמו שאוהב, ומכונה נוספת בבית, גם היא כבר מתוכנתת לטמפרטורה הנכונה. 

המתמסר
השלישי והאחרון הוא זה שמתמסר, שנהנה מהמקצועיות של בית הקפה שאליו הגיע. הוא לומד מהאופן שהמלצר מציע לו קפה וסומך על הבריסטה שיכין לו קפה מכל הלב. בשלב התיאורים האורח כבר מדמיין עצמו בבר הקפה העתיק בויה קונדוטי ברומא שבו האווירה חשובה לא פחות מהקפה עצמו. כשהקפה מגיע הוא מתמוגג מכל לגימה וכשהחשבון מגיע הוא תופס את הסכום כזעום לעומת הנסיעה הדמיונית לחול ומשאיר טיפ גבוה. הטיפוס הזה נהנה מהחיים הטובים ומקפה נפלא- תמיד.

ואפשר לזהות את האנשים גם לפי המשקאות שלהם - 
יש את אנשי הקפוצ'ינו – שאוהבים את הקפה שלהם טעים ומרגיע. שניים שלושה כאלו ביום, והחיים נעימים. 
יש את אנשי האספרסו – שרוצים להרגיש את עוצמת הטעם. בדרך כלל הם גם יחפשו קפה שמכיל כמות גבוהה של קפאין, שישאיר אותם בקשב לאורך היממה. 
יש את אנשי הקפה בשטח – אלה יביאו איתם מקינטה או פינג'אן לכל טיול, ויהיו במרכז ההתרחשות בכל פעם שמדליקים את האש. 
יש את אלו שצורכים את הקפה רק כרמז. הם לוגמים קפה לאטה – שרק מרמז על נוכחות הפולים.
ואחרים מבקשים "הפוך על מים" – הם רוצים ליהנות משני העולמות – גם קפה קטיפתי מלטף וגם מופחת חלב וקלוריות. יעני הפוך אבל הפוך

מה שבטוח זה שלכל אחד יש את הקפה המאפיין אותו. וגם את הקפה הממתג שלו. בבחינת אמור לי מה הקפה שלך ואומר לך מי אתה...


 (המאמר נוסח בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, והכוונה ללשון נקבה באותה מידה)

Share by: